Ft. Worth, TX

Hej! Nu har jag precis landat på mitt rum igen efter några dagar på språng. Landade vid 7.30 på kvällen lokal tid, så jag hann hem och se tjejerna innan de gick och la sig vilket var myisgt. Har saknat dom. Men jag hade det jättebra i Texas, så jag tänkte bara visa några bilder! 
 
Jag lämnade SF tidigt söndag morgon och landade runt lunchtid i Ft. Worth. Farmor hämtade mig på flygplatsen och sen var vi runt och flängde. Vi skulle äta lunch och handla och greja. När vi sedan kom hem så kom min värdpappas kusin över med hennes son+flickvän (hela hans familj bor där), så vi badade och sen på kvällen beställde dom jättegod tacos!
På tisdagen så vaar det ju 4th of July, och det en jättemysig dag. Jag var bara ute i poolen hela dagen, sen efter lunch kom kusinen igen + hennes man och son och flickvän + deras kompis, min värdpappas uncle och aunt (de blir inte rätt på svenska om jag översätter), en av farmorns kompisar. Vi spelade badminton i poolen och åt jättegod mat. Senare på kvällen åkte några av oss till ett ställe och kollade på fyrverkerier. 
Som ni kanske märkt på insta så är jag het på boktips just nu. Mathildas bokklubb är en grej. Har läst 2,5 bok än så länge. Tips tips följer nedan!
På torsdag morgon var vi vid ett område som kallas Stockyards. De harbehållt mycket av den gamla Texas känslan där. Så de var legit cowboys på hästar som red runt och kastade lasson. Vi skulle också tydligen kolla på när de flyttade kossor på en gata. De var (ko)ola (see what I did there????) men de gick lite långsamt. Jag fick se en riktig rodeo arena, för de finns ju inte överallt. Det var coolt! 
 
Senare på kvällen var vi bjudna på middag hos min värdpappas aunt och uncle, och de hade jättetvå söta hundar jag lätt hade kunnat ta med hem!! Så söta.
Men annars, Texas är verkligen så som man tänker sig att Texas ska vara. Alla kör runt i överdrivet stora pick up bilar, de finns snabbmats restauranger precis överallt. Allt är utspritt, det är varmt och det är också väldigt formellt. Alla yngre tilltallade alltid den äldre generationen "yes ma'am" och "yes sir". Det kändes viktigt på något sätt. Jag skulle nog aldrig kunna bo där, men som med allt annat så är det ju kul att ha sett!! 
 
Nu ska jag vara lite barnvakt i helgen, sen får vi se vad som händer nästa vecka. Saker och ting är lite oroliga just nu på grund av olika anledningar. Livet är inte rättvist, de ska gudarna veta. Men jag är 2h före cali time i huvudet eftersom de var lite tidskillnad, så jag ska försöka sova. Godnatt hörs snart!