Sedona

När vi kom till Sedona på torsdagskvällen så var det mörkt ute och vi hade ingen aning om vart vi körde, eller vart vi var på väg. För när man kör dit så kör man på en mindre väg, ungefär som vägen mellan Moheda och Ör. Dessutom körde vi ner för ett berg, vilket för mig resulterade i panikattaker och hej och hå. Vi klarade oss levande fram till hotellet vi skulle bo på den natten, och vi åt en snabb middag innan la oss.
 
När vi vaknar nästa morgon möts vi av den vackraste naturen jag någonsin skådat! Sedona är absolut en av de mest vackraste ställena jag någonsin sett. 
Eftersom vi hade "room with a view" så var detta vad vi såg när vi vaknade. Självklart så SUGER bilden för vi hade solen mot oss, men ungefär så såg det ut.
Efter frukost/brunch åkte vi till Red Rock State Park och gick en liten hike och njöt av att vara ute i tyst natur. Det spelade ingen roll åt vilket håll du tittade åt, allt var så imponerande. Vi sa det, det man annars bara lägger ut på instagram är det finaste delen av sin vy, men vart man vände sig så var allt helt fantastiskt.
Så innan vi började färden ner mot Phoenix hade Felle blivit tipsad om Jerome, vilket är USAs största spökstad(?). Så vi åkte ut till en jätteliten by i bergen (påminde om Moheda lol) och började att åka till ett litet museum där vi skulle titta på en film och få lite information. Så vi tog också ett varv i byn och allt de levde på var deras slogan.
Tyvärr så ballade min mobil ut här så fick inte jättemånga bilder.
Runt 6-tiden kom vi till Phoenix, och efter lite problem med att hitta vårt airbnb så lyckades vi ändå komma fram. Vi åkte också och lämnade tillbaka bilen, och först då blev vi medvetna om att vi hade tappat en avkappsel(?). Vi vet inte vart, när eller hur, men den hade vi tydligen lyckats tappa. Som tur var så var det bara en 15-dollars avgift för de, så vi klara de oss undan bra tycker jag.
 
Så summan av kardemumman. Jag tror vi båda blev positivt överraskade av Sedona. Önskar alla kunde åka dit. Det var bara så otroligt fint och fridfullt, haha. Ställer mig samma fråga igen, 20 eller 60? När vi kom dit torsdagkväll ville jag bara där ifrån pga vägen dit osv, men jag är glad att vi inte åkte därifrån haha. Om jag får möjligheten någon gång i livet kommer jag verkligen åka tillbaka. Det finns så många hikes att göra i området, och det fanns en vi skulle velat göra men som var stängd pga vädret (som var jättebra?). I need to come back for that one. Jerome var ett kul stopp på vägen, men inte mycket mer än så för mig :)