Phoenix

Innan jag börjar skriva inläggen så brukar jag ladda upp bilderna jag vill ha med. När jag skulle lägga upp bilderna för de här så inser jag att i Phoenix tog jag 7 bilder framför en kaktus... Och det sammanfattar väl Phoenix ganska bra, ganska händelselöst... lol.
 
Jag vet inte om vi hade otur eftersom detta var på nyårsafton? Mycket av staden stngde ju tidigt förutom biografen där vi spenderade dagen haha. Vi såg två filmer, Sing och Passenger. Båda var helt okej, och dessutom var biljetterna jättebilliga, så det spelade inte så stor roll haha.
Framåt 6 tiden åkte vi till flygplatsen, för vi hade ändå inget bättre för oss. Vi kom till den tråkigaste terminalen på hela flygplatsen och när vi inser att vi inte kommer kunna gå förbi säkerhetskontrollen förren efter tolvslaget så blir vi lite oroliga (båda våra flyg var den 1 januari). Men då var det en trevlig man på United som tipsade oss om Terminal 4, och där hände det grejer ska ni veta. Vi hittade en restaurang där vi åt, och sen spelade vi kort fram till tolvslaget. Lugn men minnesvärd nyårsafton. 
Efter tolvslaget lyckades vi också ta oss tillbaka till vår terminal, och genom säkerhetskontrollen. Väl på andra sidan fortsatte vi med kortspelandet fram tills Felles flyg gick vid 2.30 på morgonen. När hon stack gick jag bort till min gate och fick vänta ytterligare till 5.45 då jag skulle boarda mitt plan. Det var några sega timmar där, det ska jag erkänna. 
 
Och ärligt talat, jag har inte så mycket och säga om Phoenix. Jag rekomenderar väl ingen att åka dit, för jag vet i tusan vad du ska göra där. De har en fin biograf? Men idag, den 6 januari, så har jag varit i USA i 1,5 år, och jag har gjort halva tiden hos min nya värdfamilj. Det gör inte ont och tänka att jag snart ska åka hem och måste lämna USA, men det gör ont att jag ska behöva lämna värdisarna. De undviker jag gärna att tänka på. 
 
Förövrigt så avgudar jag min gud aka Ed Sheeran som släppte två nya singlar igår (för mig). Jag får ej nog och Castle On the Hill hit me right in the feels. SÅÅÅÅÅ BRA och jag ser den som min nya anthem. De båda går på repeat och jag tror inte jag har hört något annat än Ed's röst de senaste 24 timmarna. Jag är glad att han är tillbaka.