Movies & stories

Waow, då har ytterliggare en vecka passerat. Men trots det är inte helgen över än! Det är röd dag i USA imorgon för det är Martin Luther King's födelsedag, så de behöver inte mig. Och efter den veckan jag har haft så gör det absolut ingenting. Ett mål för dagen är dock att skicka iväg min kära systers födelsedagspresent. Har helt glömt bort de, och måste få de till Moheda den här veckan, så vi får se vad vi kan göra åt saken. 
 
Idag, söndag, väckte hunden mig allt för tidigt i alla fall eftersom det bara var hon och jag hemma. Så jag steg upp tidigt idag, men jag satte mig bara nere i soffan och tittade på film. Jag såg Madagaskar 2 som jag inte har sett på evigheter, och så började jag även på Monsters University. Jag hade ett planerat samtal med Sosse och sen runt lunchtid började jag jobba. Jag jobbade bara 2,5 timme och barnen var på bra humör. Vädret var fint så vi passade på att leka på baksidan en stund. 
 
Nu ikväll så skulle T vara med mig heeela tiden. Så hon hjälpte mig slå in Ebbas present och fixa lite småsaker. När vi åt middag skulle vi hitta på sagor. Älskar hur hon alltid inkluderar mig i deras familj. "Please tell us a story about our family, Sobe, mommy, daddy, Sissy, you and me". Sagan handlade om att vi gick på hike. För även om hon säger att jag ska berätta vad jag vill så slutade det alltid med att hon bestämde allt. 
 
Så jag ska njuta av min lediga dag imorgon, och sen jobbar jag bara 4 dagar nästa vecka. Så himla lyxigt.