Hidden Figures

Igår kväll när jag var klar (äntligen!!) mötte jag upp Emma och vi åkte för att se en film. Vi såg Hidden Figures, och den måste ni verkligen se! Den är så bra, och förtjänar all uppmärksamhet. Den handlar om tre, mörkhyade kvinnor i 60-talets USA som jobbar för NASA, och mer än så behöver jag väl inte säga? Tycker just de här med civil rights movements är väldigt intressant, så alla dessa filmer faller mig ganska bra i smaken. Det var många bra skådespelare och man blir alltid så berörd efter att ha set sådana filmer, eller i alla fall jag. 
 
Idag runt lunchtid åkte vi till Noe Valley som är ett område i stan. Det var ett mysigt litet område. Det är skillnad på området vi bor i och just de stället. Känns lite mer hipster område, eftersom det är nära både Castro och Mission som är coola omården i stan enligt mig (lite för coola för mig). Men vi åt lunch, sen passade vi på att göra manikyr, för vad annars skulle vi göra? Jag var så himla färgglad och gjorde matt svarta. Tycker ändå det är coolt. 
Så när vi väl var klara där så åkte vi till Safeway och handlade lite, sen åkte vi hem till mig och gjorde tacos! Det var så längesen jag åt tacos, så det var gott. Vi tittade sen på en Harry Potter film innan Emma begav sig hemåt.
Jag kollade sen klart på The Hangover som jag började titta på här om dagen. Sen så såg jag att mina värdpäron hade en dokumentär jag har velat se väldigt länge! Den heter Food, Inc och den var vääääldigt intressant. Det får en att ifrågasätta ens matvanor, vad för typ av mat man köper och vad man äter. 
 
Men nu börjar klockan bli sent här och jag ska sova. Vi hörs igen en annan dag!