#prayforStockholm

Kan man börja en fredag sämre än att vakna och läsa hemska nyheter på aftonbladet? Nej, jag tror inte det. Hann bara läsa rubriken innan tårarna började rinna. Jag har varit så ledsen hela dagen. Ledsen för att det otänkbara hände och för att det finns någon där ute som vill skada andra människor. 
 
Hela kroppen har varit helt tung idag och varje gång jag ens tänker på Stockholm och Sverige så fylls ögonen med tårar. Det var precis såhär jag kände när USAs nya president blev vald. Det finns liksom inga känslor. Huvudet och kroppen är helt tom och det finns typ ingen energi till något. 
 
Det som gör mig extra arg är att vår statsminister går ut och säger att det är en terorist attack innan det ens finns bevis för det. Innan ens polisen har gått ut med det. Vad tror du det skapar för tankar, Stefan Löfven? Jag hatar också att detta ger SD mer mark att stå på och att många troligtvis kommer falla i fällan och ge dom onödiga röster i vårt val nästa år. 
 
Jag hatar att det finns så mycket hat i en människa som får den att göra det hemska som inte bara hända idag i Stockholm, utan också de som hände i England, Tyskland, Frankrike! Det är så hemskt att jag kan nämna så många länder. Jag blir bara så ledsen när jag skriver det här.
 
Så min dag har varit väldigt tråkigt egentligen. Emma kom över på morgonen och vi behövde bara prata en liten. Vi tog Sobe på en promenad så vi fick lite frisk luft och sen har jag bara hängt här hemma, försökt förstå vad som hänt. Jag vet inte, men det blev bara så personligt på något sätt. Det är ju ens hemland. Och under tiden jag har varit här i USA så har jag verkligen lärt mig att uppskatta Sverige och vilket bra land det här, och så händer de här!?
 
Okej. Slut för idag. Ska fortsätta deppa ett tag framöver. Vi hörs.