I'm a mess

 
 Det tar emot varenda gång jag vill skriva någonting, för jag vet inte vad jag vill skriva? Har typ en liten down period just nu rent allmänt i livet, och det är okej. Annars jobbar jag på som vanligt. Denna veckan har vi varit på zoo, skolan har börjat igen, farmor från Texas kom hit och ska nu stanna över helgen. Hon fyller år imon så idag har jag och barnen bakat tårta till henne (eller, "bakat". Det var bara en färdigmix, lättast så med barnen). 
 
Igår, torsdag, "firade" (?) man 420. Om ni inte vet vad det är så startade det med hippie rörelsen, och om jag inte missminner mig så var det här i San Francisco. 420 står för 20 April (här i USA så skriver man månaden först och sen dagen) och det var dagen då det startade, så för att fira så röker man på. Så igår efter jobbet skulle jag ut och springa, och jag springer alltid i parken. Självklart var det parken där allt startade, så det var TUSENTALS med människor där, som rökte och vad höga, och det var så obehagligt! Har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv, haha. Svär, jag hade kunnat bli påverkad bara av all utandning från alla andra där. Men jag klarade mig hem, så ni behöver ej vara oroliga. 
 
Annars kommer helgen bli lugn. Jag borde städa mitt rum för tydligen så gör inte städerskorna de längre (alltså dammsuga och sånt). De hatar mig så det är väl deras sätt att visa de på? De gjorde alltid de i början, men sen bara en helg slutade de, men mitt rum är en del av huset så...? #lyxproblem. Jag funderar på att åka downtown i helgen och glo i lite butiker för vill köpa något nytt, men vet ej vad. Vi får se om jag unnar mig något. 
 
Men nu ska jag fortsätta denna fredagkväll med att kolla antingen på en serie, eller en film. JAg avslutade min nya serie igår, men jag vet inte riktigt vad jag tycker. Vi får se. Ha det så bra så hörs vi snart igen! 
#1 / / Assa:

Äntligen! jag trodde du hade glömt mig,en hel vecka utan ett livstecken.Nå ja, vet ju att du finns där. Varför gillar inte städet dig, har du trampat dom på tårna? Det gillar inte en del pers.Vi längtar efter lite vårvärme,det blåser en envis iskall vind så solen orkar inte å värma.Annars så går dagen som vanligt,det händer inte så mycket på Fårakullen. Ha de 'som vi säger i Norge