Halloween Parties

Eftersom de är halloween på måndag så är det mycket halloween party nu för tiden. Idag efter skola och aktiviteter så tog jag och T uber ner till deras gamla lägenhet för att gå på halloween party med hennes gamla vänner. Hon blev såååå taggad när vi körde in i deras gamla neighborhood och berättade hela sitt liv för stackars uber drivern. Han lyssnade snällt, jag bara skrattade för mig själv.
 
Så efter en intressant timme där så mötte vi upp grannen i huset, som oxå är en vän till min värdfamilj, gick med henne till min värdpappas kontor där vi mötte honom, värdmamma och S. De var nämligen Uber Party. Jag lyckades komma in även om jag inte stod på listan #cool. Nej men, de hade lite halloween party för barnen och det var kul att se! Massa söta barn i roliga utklädnader. Halloween är verkligen en stor högtid här, och när de frågar om vi firar de hemma i Sverige och jag säger nej så blir de så chockade. 
 
Jag hade egentligen slutat när vi kom till hans kontor, men hängde kvar där med dom för de skulle ut och äta efteråt, så passade på att gå med. Hade ändå inget bättre för mig. Vi åt på deras bästa maxikanska ställe, vilket är de bästa jag har testat här sen jag kom hit! Inte som svensk tacos direk lol.
Obviously mycket finare IRL, men där borta ser man en upplyst Bay Bridge! 
 
Igår, när vädret var så tråkigt, så åkte jag med S till ett ställe som hade en lekplats inomhus. Eller, det var typ som Bus Frabriken men mycket mindre. De var lagom för S och leka där en liten stund. Det var kul att komma iväg och göra något annat för en gångs skull och titta på alla spanska nannys som bara sitter på bänkar medans barnen bråkar på klätterställningarna.