Thanksgiving

Hej hopp. Nu är vi tillbaka i stan, och tillbaka till teckning och bra wi-fi. Hade aldrig kunnat blogga med de slöa internetet. Men ja, tänkte jag skulle dra de senaste dagarna lite snabbt. 
 
I onsdags förmiddag så mötte vi upp en Au Pair och hennes barn, de vi träffade 5 minuter i tisdags. Vi träffades i Dolores Park, och den parken har bästa utsikten från toppen. Barnen lekte där i alla fall under förmiddagen och vi åkte hem när det var dags för nap. Då började vi packa upp bilen för att åka iväg. Så direkt när värdpappa kom hem åkte vi upp till Napa och deras kompisar. Bilresan som i normala fall tar strax över 1 timme tog i onsdags 2 timmar! 
Så när vi kom dit onsdags kväll var det mörkt ute, så vi såg ingenting runt omkring. Men de långtidshyr ett hus där som var så mysigt i skogen, vid en vingård. Det var som att komma hem typ för allt var så lugnt och tyst. Familjen har precis välkomnat sin nya Au Pair, så det var kul att de fanns någon annan där att umgås med! Hon är från Liverpool. Mate, that accent though! 
 
Så på torsdagsmorgonen så tittade vi på Macey's årliga parad  från New York. Det är ju sjukt hur stort de är! Så mycket folk där och så mycket att titta på. Den är 3 timmar (!!!!) lång, så under tiden åkte vi på hike och gick en runda på ungefär 1 timme. Napa är SÅÅÅÅÅ VACKERT! Ni förstår inte. Miljön där är magisk. Jag och Laura, Au Pairen, gick och pratade en massa. Hon var Au Pair i Chicago för några år sedan hon med (så detta är henens andra gång) så det var kul! 
På bilden till höger så gick vi off road, jag Laura och våra värdpappor (lol). Där snackar vi legit hike! Vi fick gå över en bäck och under trädstammar. Dessutom lyckades jag bränna mig på en brännäsla, så äventyr delux.
 
Efter hiken så bara hängde vi, chillade. Min värdmamam började laga kalkon och de fixade all annan mat (återkommer till de). Jag och Laura passade på att åka en liten sväng, och då hittade vi ett ställe som hette "Swede's feed". Det visade sig vara ett ställe där man kan köpa djurmat (?). Jaja. 
 
När vi kom tillbaka så hade de dukat bordet och fixat en massa. Det var verkligen så fint. Så annorlunda från förra året. Mindre kaos och alla var sams. Det var bara så mysigt. Maten var sååå god, och ska jag jämföra med förra året så var det bättre detta året (förlåt lol). 
Så vi åt: kalkon, potatismos, sötpotatismos, gravey (brunsås), ungsbakad palsternacka, stuffing (kryddat, ungsbakat bröd), bananbröd och gröna böner med rostad lök. SÅ GOTT ALLTIHOPA! Kommer verkligen sakna Thanksgiving nästa år! Till efterrätt fanns det äppelpaj och pumpapaj, jag gillar inte pumpapaj dock.
 
Vi avslutade dagen med att titta på Elf. Det är någon tradition min värdmamma har. Har aldrig sett den filmen innan, så blev tvingad. Vi alla var dock supertrötta så vi tittade inte klart på den, så det får jag göra ikväll när jag jobbar och barnen sover! 
 
Idag steg vi upp, packade ihop och åkte hem i stort sätt. Det är också som sagt Black Friday idag, men ska inte bege mig downtown. Jag mår inte så bra i stora folkmassor där alla trängs och bårkar, lol, så skippar gärna det. MEN! Jag har dock lyckats köpa två julklappar via internet till riktigt bra prisr, så nu har jag bara en kvar av de jag behöver skicka hem, så nöjd! Eftersom huset är superkallt så ska jag ta en varm dusch innan jag börjar jobba. 
 
Men denna thanksgiving får 10/10! Var verligen såå mysigt!