Santa Express

Idag jobbade jag bara halva dagen, och när jag var klar vid 1.30 så åkte jag med värdmamma, kusin och barnen upp till Napa för de skulle åka Santa Express!! Det är en timmes tågresa där man åker till nordpolen, får träffa tomten och ha typ världens bästa kväll! 
 
Men eftersom det har regnat såååå mycket idag så var vissa vägar upp till Napa avstängda på gurnd av att de var översvämmande, så vi fick ta massa genvägar och grejer för att komma fram. Så vi åkte till tågstationen i stan, och var tvugna att vänta där en liten stund. Då kom bland annat Rudolf och sa hej, och det var lite småaktiviteter för barnen. 
 
När det var dags att åka så fick vi innan vi gick på tåget ta kort med tomten, och vårt kort blev väldigt fint! Haha, det är ju inte alltid man lyckas med det. På tåget satt vi vid ett litet bord, och de spelade julmusik och vi väntade på att de skulle bli klara för att åka.
Innan vi gick på fick vi ett slags armband som började lysa och blinka vilket var så coolt. Med hälp av den kunde vi bland annat hjälpa björnen Jolly som hade skadat sig, och det gjorde också så att vi kom till Nordpolen!
Så vi hamnade tillslut på nordpolen där tomten och tomtemor stod och vinkade. De var ett litet tomteland med massa upplysta stugor där alla elfarna bor!
Efter det åkte vi tillbaka till Cali, och då kom även Jolly igen och gav alla barnen varsin present. Jag fick också en, haha, och jag vet egentligen varför? Antingen så såg jag väl liten ut eller väldigt utländsk? Spelar inte så stor roll, för nu har jag en liten nalle som minne!!
När vi var klara på tåget så åt vi lite snabb middag innan vi åkte tillbaka till stan, och nu tänker jag gå och lägga mig eftersom jag jobbar imorgon. 
 
Santa Express var något av de mysigaste och roligaste jag upplevt här i USA. Det var så speciellt, och så kul, framför allt för barnen. Jag har aldrig upplevt något liknanade i Sverige. S, som vi alla var lite oroliga för, hade så kul. Så tacksam för att jag fick följa med på det här.