Let's go

Nu! Nu börjar det hända lite saker på riktigt. Mina ansökningspapper är nu skickade till AuPairCare i USA som kommer ge de slutliga godkännandet innan min profil öppnas upp och värdfamiljer kan börja kontakta mig. 
 
 
Jag ansökte om att åka som Au Pair i september 2014. För min del så kommer jag att åka med organisationen STS. Efter lite reserch så kändes de bäst och det har verkligen varit hur bra som helst än så länge. Tanken är att jag ska komma iväg i slutet av juni/början av juli, för att jag vill inte börja plugga direkt efter studenten som jag tar den 10 juni. Anledningen till att det blev USA är helt enklet för att jag gillar USA.
 
Strax efter min ansökan fick jag gå på en intervju, jag skickade in massa papper med referenser och viktiga papper och jag fick fylla in den här profilen som snarts öppnas upp. Jag har verkligen haft gott om tid på mig, vilket jag tycker har varit skönt. Jag har aldrig behövt stressa med något och nu har jag drygt 5 månader på mig att hitta en bra värdfamilj som passar mig. 
 
Jag har bestämt att den här bloggen kommer att öppnas upp för "allmänheten" när jag har matchat med en familj. Tills dess så kommer jag att skriva vad som händer så det kommer gå att läsa om, men i efterhand. Men det här kommer bli ett sätt för släkt och vänner i Sverige att få följa med mig på min resa, men även ett sätt för mig att kunna titta tillbaka på och att minnas. 

Jag är väldigt föväntasfull inför det här och jag längtar tills saker blir ännu mer tydligare. Jag är så taggad på att få åka iväg, att få göra något nytt och att få en chans att kanske hitta mig själv.
 
 
Nu kör vi.