Grand Canyon

Efter vår dag i Las Vegas, som var fylld av nya intryck, åkte vi tidigt på morgon till flygplatsen igen, men denna gången för att hämta upp bilen vi hade hyrt. Helt problemfritt uppgraderade vi oss för en billig peng och fick en gps på köpet, så det var inga problem alls. 
Vi lämnade Las Vegas helt smärtfritt och begav oss mot vårt första stopp, som blev Hoover Dam. Det är en bro, och det är väl det jag vet (jag har lite dålig koll på historian kring den). Efter en snabb google sökning så ser det ut som att man byggde bron för att skapa arbete? Hur det nu än var, så var bron mycket större än vad vi båda förväntade oss! Dessutom låg den på gränsen mellan Nevada och Arizona. 
Sen påbörjade vi den längsta körningen vi gjorde under resan. Vi påbörjade färden mot Grand Canyon som tog strax under 4 timmar. Att köra dit var nog ocskå den tråkigaste sträckan sett till miljön och vad som hände ute längs vägen. För det mesta var det bara rakt och platt. Ibland kändes det som vi körde på en liten väg påväg mot Kylarköping och ingenting alls. Vi passerade några små samhällen och då njöt vi av mänskilgheten. Man blir ju i alla fall glad att man har hamnat i en stad när man ändå är här!
VI SÅG SNÖ! Vilket makeade no sense eftersom det var strax under 20 grader. 
Men till slut kom vi fram till Grand Canyon. 
Det är så mäktigt, och jag vet inte vad jag ska säga för att ge det en rättvis beskrivning. Vi körde i en evighet och det kädes som att vi skulle köra upp för något slags berg? Men när vi, eller i alla fall jag, fattade och såg de som öppnade upp sig så blir man ganska mållös. 
Vi började med att gå en liten promenad, sen tog vi bilen och körde till olika utkiksplatser där man kunde stanna. Och för varje nytt ställe vi stannade på så blev det bara mäktigare och mäktigare. Så sjukt! Jag kan dock förstå vad folk menar med att man "tröttnar". För efter en stund så känns det bara som man tittar på samma sak om och om igen (vilket man på ett sätt gör). 
Vi stannade i stort sätt tills det blev mörkt, och sen begav vi oss mot Sedona som skulle bli vårt nästa stopp.
 
Grand Canyon är verkligen såååå häftigt!! Det är sjukt var naturen kan göra. Vi sa det ofta, men som de svennar vi är så valde vi en bra tid på året att åka, för det blir ju skiiiitvarmt där under sommrarna. Jag är såå glad att jag har fått se de, och tyvärr så är det ju inte samma sak att se det på bilder. Allting är hundra gånger bättre i verkligheten, men så är det väl med allt? Så tacksam för den möjligheten. 
#1 / / Assa:

Ser rett sterilt ut,men ganska häftigt.Kan man köra in i dalarna eller kan man bara se det uppifrån?Det är i alla fall inte många mohedabor som har varit där.Ni har mycket med er hem att minnas,ni tar tillvara på tiden på ett bra sett.Vart går nästa resa?Tack för att jag får resa med,jag uppskattar det.helsa Flisan .håppas jag får träffa henne nån gång.