Lemonade

Här om dagen gjorde jag och T lemonad, för vad annars skulle vi göra? Min värdfamilj har ett citronträd i trädgården och de fanns en hel drööööös med gula tomater höll jag på att skriva, men nej gula citroner. Dessutom var det supernekelt! Man behöver en hel hög med citroner dock, så att pressa ut all saft är ju irriterande. Men resultatet blev jättebra, och det är något man borde göra oftare tycker jag!!!! 
Här hittade jag en bild på flamingos från zoot när vi var där förra veckan. Tyckte dom såg så fina ut. Men något jag alltid reagerar på är att de luktar så himla äckligt!! 
Här om dagen fick jag dessutom paket från mamma. Hade efterfrågat lite choklad, så det var ju gott. 
Och idag på morgonen så slog det mig att juni börjar gå mot sitt slut. Anledningen till att jag ens tänkte på de är för att nästa söndag åker jag till Texas, och då är det 2 Juli. Jag tänkte också på de för jag har besällt en ny baddräkt, så jag ville bara vara säker på att jag får den innan jag åker, för farmor har en pool på sin baksida. Det ska också bli över 30 grader, så ska försöka överleva det. Jag är verkligen inte gjord för värme, så när jag försöker intala mig själv att jag älskar de så ljuger jag lite. 
 
Jag vet inte, jag är bara på så himla tröttsamt humör just nu. Jag behöver semester, så det är nog bra att jag åker till värmen en liten stund, och att jag snart ska ha en månads semester hemma i Sverige. Det ska bli skönt. I need it. Men nu ska jag jobba någon timme till, sen är jag ledig fram till fredag! Välbehövligt. 
#1 / / Assa:

Va duktig du är som tar tillvara vad naturen ger,tänker på citronerna.Det är ju jättegott i värmen. Kul att du får åka till Texas,ännu en stat att lägga till samlingen.Men ännu roligare att du snart kommer hem. Trevlig midsommar.