#WomenMarch2017

Aldrig trodde jag att under mina Au Pair år att jag skulle jag delta i WomenMarch, som har blivit en av världens, och historians, största marcher/demostrationer. Min värdmamma är ju väldigt passionerad kring ämnet, så hon frågade om jag ville följa med tidigare i veckan eftersom mina värdisar och deras kompisar skulle gå, och eftersom jag inte hade några planer så sa jag ja. Marchen startade vid 5-tiden, och efter att vi hade gått ungefär 5 minuter så började de spöregna. Men det stoppade inte oss, och framför allt inte SF, för det var sååå mycket folk som deltog. Vi vet fortfarande inte hur mycket, men mycket!! Det var väldigt fredligt och lugnt, inga bilar som tändes på eller liknanade. Bara folk som visade sitt missnöje. I Washington D.C. hölls den största marchen, och jag läste att det var över en miljon (!!!) människor som deltog i den. I Los Angeles var det runt 700 000 människor. Vad krävs det egentligen för att den nya president ska förstå att något är fel? 
 
Jag vet inte om kul är rätt ord att använda, men det kändes väldigt bra att delta. Jag känner att jag har gjort något bra, inte bara för USA och deras situation, men även för mig själv. Det gör mig även mer säker på att SD absolut INTE får vinna vårt nästa val i Sverige. Och det gör mig även ännu mer säker på att jag måste göra mitt för att förhindra de. Jag vet inte vad jag ska göra, eller hur, men när jag kommer hem och vårt nästa val drar igång ska jag lista ut ett sätt att påverka och göra mitt. Jag bryr mig egentligen inte vad folk kommre rösta på, så länge de inte är SD. För de här får inte hända Sverige. Vi alla måste använda vår röst och påverka. Vi har demokrati i Sverige och den ska utnyttjas. Det räcker nu. 
 
#1 / / Assa:

Jag är så stolt över dig och alla andra som sätter ned foten och protesterar mot allt förtryck.Trumps självgoda o. nedsättande,förtryckande manér måste bekämpas på alla tänkbara sett.Det samma gäller SD. Det är helt otroligt hur alla nationers folk ställer upp idag. Men hur kunde Amerika rösta så som dom gjorde ?????