Smoothies

De senaste morgonarna så har jag gjort smoothies till frukost, och jag har frågat min samma fråga varje morgon: varför har jag inte gjort de tidigare? Det är ju så enkelt, och så smidigt. Dessutom är det bara frukt #veganforlife (lol, nej). Nej men har bara i frukt, lite kokos flakes och is och vips så blir det en jättegod smoothie. Den på bilden var jättegod (hade banan, hallon, blåbär, kokos och is där i).
Idag har vädret varit så konstigt, det har regnat och varit soligt om vartannat. Det till och med haglade nu i eftermiddags, det var väldigt spännande. På morgonen idag gick jag och S till min Au Pair kompis Lisa (som är från Tyskland) och lekte. Hon har ju värdbarn i samma ålder, så det var väldigt kul. S tog sen lång nap och jag och T tittade på Upp. Det var jättelugnt. 
 
Om en timme ungefär ska jag möta upp Emma och vi ska äta Sushi. Har längtat hela veckan. Sen får vi se vilket sushi ställe det blir, men jag tror vi båda hoppas på att de har lediga bord på i alla fall mitt nya favoritställe!! Imorgon, lördag, ska jag gå och demostreta med min värdmamma. Som ni kanske vet så är det en ganska sorglig dag idag i och med att Trumpeten flyttade in i Vita Huset och Obama sa adjö. Så demostrationen imon är såklart mot Trump och för kvinnors rätt och lika värde. Det känns viktigt, och det känns bra att göra något!! Vet inte om ni vet, men bara ungefär 20 minuter efter att han flyttade in så uppdaterades vita husets offentliga hemsida. Där brukar de skriva om saker de vill jobba med och förbättra. När denna sidan uppdaterades hade LGBT+ (Hbtq på svenska va???) och arbetet för den rättigheten tagits bort, och DET ÄR SÅ SROGLIGT!!!!! Det är så många människor som är så himla rädda just nu, så skulle bara vilja krama om dom allihopa....
 
Så på den tråkiga fronten tackar jag för mig idag. Glad Fredag.