A typical week

Jag kommer ihåg att förra året att jag skrev ett inlägg om hur en "typisk dag" kunde se ut. Jag tänkte att det kunde vara kul och skriva det iår igen med min nya, som inte är så ny längre, familj, så om jag någon gång i framtiden glömmer bort så kan jag alltid gå tillbaka och läsa. 
 
Varje dag är ju annrolunda eftersom T har olika aktiviteter varje dag. Men om jag tänkte att jag kunde gå igenom en "typsik" vecka här lite snabbt. 
 
Måndag: Jag börjar normalt vid 9 när min värdmamma kommer tillbaka hem efter att ha lämnat T på skolan. Då släpper hon av S hos mig och vi gör lite olika saker. Ibland går vi till parken, ibland till the academy. Ibland har vi ärrenden och ibland leker vi hemma. Vid 11.40 åker vi och hämtar T från skolan, och när vi kommer tillbaka hem så är det lunch. Vid 1.30 tar S nap och då har jag och T lite tid för oss själva. Hon brukar få titta på lite tv då, och sen brukar vi vanligtvis pyssla. Ibland går vi iväg själva och hittar på något. Beroende på när S vaknar så leker vi antingen hemma eller går till parken tills jag är off vid 5. 
 
Tisdag: Jag börjar återigen vid 9 när värdmamma kommer tillbaka hem efter att ha lämnat T. Och samma visa igen, jag och S försöker hitta på något kul. På tisdagar måste jag ge lunch till S vid 11-tiden och även ta med lunch till T, för att när vi hämtar henne igen vid 11.50 så måste hon äta i bilen över till Taw Kwan Do. Hennes lektion börjar 12.15, så då sitter jag och S och tittar på henne. När hon är klar vid 1 får vi skynda oss för vi måste hem och lämna av S för nap innan vi åker vidare till tap/balett vid 1.30. Där får jag ungefär en timme för mig själv medans hon dansar. På eftermiddagen brukar vi bara hänga, för T är ganska trött efter dagen. Samma sak här, off vid 5.
 
Onsdag: På onsdagar börjar jag nu för tiden vid 8.30, och de för att jag ska lämna T på hennes spanska. Så om jag går (vilket jag har gjort hittills) så behöver vi gå ungefär vid 8.45 för att hinna i tid. Hennes lektion börjar 9 och håller på till 12, så under de timmarna så hittar jag och S på något som vanligt. Så när spanskan är slut hämtar vi upp T och sen är det music class som börjar vid 12.30. När de är klart så åker vi hem och tar eftermiddagen som den kommer. Ibland finns det energi för att göra saker, ibland blir det bara häng här hemma. Det beror helt på barnen. Som vanligt är jag off vid 5. 
 
Torsdag: På torsdagar börjar jag vid 9 igen, samma visa igen, jag och S hittar på något. På torsdagar är T i lunch bunch vilket betyder att hon har med sig lunch och äter i skolan vilket ger mig och S en extra timme. Då ska hon inte hämtas förrens 12.50. När vi hämtar henne åker vi vidare och lämnar av henne på artifact som håller på i två timmar. Samtidigt har S nap, så då passar jag på att vika tvätt eller något annat kul. Vid 3 behöver jag åka hemifrån för att hämta T från hennes art class. Hon brukar vara helt slut på torsdagar, så då blir de definitivt bara lek här hemma tills jag är off vid 5.
 
Fredag: Jag börjar återigen vid 9, och även på fredag har T lunch bunch vilket ger mig och S en extra timme. Ibland har vi play dates, antingen hemma hos oss eller att vi åker till någon annan, eller så träffas vi också i någon park eller liknanade! På fredagar har T gympa efter skolan, men det brukar alltid vara min värdmamma som tar henne dit så hon också får träffa alla mammor (som jag annars träffar under veckan). Medan de är borta så hinner jag lägga S för nap, och då har jag en liten stund för mig själv som oftast är väldigt skönt... När de sen kommer hem väntar vi på att S ska vakna, och sen hittar vi på något fram tills jag är off vid 5. 
 
Lördag/Söndag: Ibland jobbar jag lite på helegerna, men det är väldigt olika. Ibland vill de har date night, och då jobbar jag några timmar på lördagkväll. Ibland har de andra saker att göra så då kan jag ha några timmar på morgonen/under dagen. Väldigt olika. 
 
Detta är verkligen en typisk vecka. Ibland har min värdmamma en middag under veckan hon behöver gå på, och då är jag med barnen hela dagen och lägger dom normalt på kvällen. När min värdmamma är ute och reser så börjar jag normalt 8.30 varje dag för då behöver jag köra T till skolan, och då jobbar jag normalt lite längre också etersom att min ärdpappa jobbar så otroligt mycket (det är sjukt). Jag gillar verkligen att börja vid 9 (vem gör inte?). Men det är så sjukt hur snabbt det blir en vana. Förra året började jag för det mesta runt 8 tiden, men det var inte omöjligt att jag började runt 6/7 ibland. Sen så sitter jag här iår och klagar lite när jag behöver börja vid 8.30 som är så himla "tidigt". Då brukar jag alltid påminna mig själv om föregående år, och då känns det genast mycket bättre, lol.
 
Men here you go, så här ser min vardag ut nu för tiden, i ungefär 5,5 månad till....