Pre-Departure Project

Nu är det lite saker som kommer att hända innan jag far till USA.
 
Jag behöver dels skaffa mig ett visum så jag kommer in i landet och får stanna. Men just för tillfället väntar jag på att få lite papper hemskickade till mig som jag behöver för att kunna skaffa det, och det skulle ta max två veckor att få eftersom först skulle organisationen i USA skicka papprerna till organisationen i Sverige, som i sin tur skickar det till mig. 
 
Något annat jag också ska göra är att skriva ett så kallat "Pre-Departure Project". Jag ska typ skriva en rapport där 10 olika rubriker ska finnas med. Bland annat min nya hemstad, min värdfaimlj, barns utveckling både socialt, mental och fysiskt i olika åldrar, tips på lekar att göra med barnen osv. Allt möjligt som förbereder mig för att vara Au Pair. Typ. Så de vill att man lägger ner minst 8 timmar på det, för det kommer sedan att bedömmas på förberedelsekursen i New Jersey. 
 
Det är helt sjukt att allt är på gång nu! Mejlar ganska regelbundet med min värdmamma, och vi har sagt att vi ska försöka prata Skype lite i mellan åt för att lära känna varandra bättre och för att jag ska få "träffa" barnen så mycket som möjligt innan. Förresten! När jag kommer till dem så är det veckan efter 4th of July. De tyckte det var lite synd att tiden var lite för knapp mellan min student och olika avresedatum för att vara hos dem till den amerikanska nationaldagen, så de har sagt att vi ska ha ett belated party när jag kommer. Så coolt.
 
Jag skriver mer när nästa steg är på gång!