A weekend in San Diego

Hejsan hoppsan! Nu är vi tillbaka i San Francisco. Det kändes som en evighet att köra hem. Delvis för att vi åkte hem, men också för att vägen hem är så extremt tråkig. Åkte samma väg hem från LA med mamma och Alma, fast det var inte lika grönt denna gången. 
 
Helgen har varit jättebra. I södra delen av staten så är det ju fortfarande varmt och strandväder. Så i lördags (vilket blev vår första riktiga dag) så åkte vi till stranden, och jag testade att surfa! Deras kompis som vi bodde hos har surfat sen han var liten, så han frågade om jag ville testa. Svarade såklart ja, för när annars kommer jag ha chans att testa surfing gratis, i Kalifornien, i Stilla Havet med privatlärare? Nej, precis, aldrig. Lyckades faktiskt komma upp, och stå där ungefär 5 sekunder!! DEt är verkligen svårare än vad man tror, så jag var väldigt nöjd med min insats! 
 
I lördags så var vid en annan strand där vi hyrde kajak och paddle boards. Jag körde paddle board. Man basically står på en surfbräda och paddlar med en åra. Superkul! Idag, måndag, så lämnade vi runt 9 på morgonen och satt i bilen till klockan 7 när vi var hemma. Vi gjorde ett stopp i LA hos deras kompis för lunch. Hon och hennes familj hade precis flyttat till ett nytt hus precis bredvid Bel Air, så när vi körde till henne så körde vi förbi dom sjukaste husen jag någonsin sett!!! Ett hus var till salu för 100 miljoner dollar!!!!!!!! Vem har ens så mycket pengar över???Annars har vi i stort sätt bara hängt och så. Det var skönt med lite värme. Hörde att vädret hemma var ganska tråkigt! 
 
Vi fick också nyheterna att det har varit stora bränder i Napa! Så tråkigt verkligen, för det är ju slutet av brandperioden. Ett par nära vänner till min värdfamilj har hus där, men det brann upp. Det enda som fanns kvar var tydligen tvättmaskinen och lite av en bil. Och det tråkiga med bilen var att den går inte att placera, det finns bara en av den sorten i hela världen. Han sysslar med motorsport och har eget företag, så förhoppningsvis lyckades dom rädda alla dom andra bilarna dom har på sin racingbana som låg i området. Eld är farligt, hörrni!
 
Nu ska jag gå och duscha innan jag ska gå och lägga mig! Imon när barnen är iväg och jag har min paus på förmiddagen ska jag ut och gå en sväng tänkte jag. Vi får höras mer en annan dag! Bilder kommer.