First week of 2017

Igår, fredag, på morgonen så kom en Au Pair kompis över med hennes värdbarn. Hon är bara tre månader äldre än S, så det tyckte vi båda var kul! De kom över till oss och hängde här i några timmar. S verkade ha jättekul, så det var ju bra det. Och utanför fönstret mot gatan så hade de parkerat två lastbilar (eller nått sånt) eftersom de gjorde något i elledningarna precis utanför fönstret och de tyckte dom var jättekul! Barnvagnsrace var också väldigt omtyckt. 
Och igårkväll när Emma hade jobbat klart så gick vi och åt sushi! Har ju inte träffat henne sen innan jul, och vi båda har varit iväg på resor före nyår så det var kul att ses igen och prata ikapp. 
Idag efter att jag hade pratat med la familia och en sväng med Fannie så bestämde jag mig för att gå ut och springa en runda. Självklart så är vädret sämst idag. Det regnar idag, men värst var nog vinden. Allt blir ju så mycket jobbigare när det blåser, det är inte ens kul. Och en annan sak som var lite kul var när jag sprang runt min lilla sjö jag har längs min runda så satt hela duvsläkten och tittade på. Jag tykte uppenbarligen det var så kul att jag var tvungen att stanna och ta en bild. 
Och eftersom vädret är så himla tråkigt så har jag bara hängt här hemma. Man blir ju inte direkt motiverad till att gå och göra något. Jag har i alla fall tittat på Sherlock, serien, och det är ju så bra! Varför har ingen sagt åt mig att titta på de tidigare? Eftersom jag jobbar ikväll så vet jag precis vad jag ska titta på när barnen har somnat. Av att se de gör det mig sugen att åka till London igen. Vill åka dit igen och ge det en ny chans. När jag var där sist så tyckte jag det var okej, men nu när jag har insett att det finns fler ställen än New York som är fantastiska, så kanske jag är lite mer öppen för den staden? Till sommaren? Säg till om du vill åka med. 
 
Det här var en liten lördagsupdate till er. Hoppas årets första vecka har varit bra. Det har ändå min.