Changes

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, för jag har så mycket att skriva. 
 
Så jag och min värdmamma har precis avslutat en dokumentär om minimalism. Den var riktigt bra och så intressant, och efter att vi har sett denna fick vi båda uppenbarelser om att vi måste förändra våra liv. De sa så många bra och tänkvärda saker som jag vill inspireras av. Här kommer en lista:
 
- För det första, jag vill gå igenom min garderob, rensa ut allt jag inte använder, och sen bli bättre på att inte köpa saker jag inte behöver. Vi sa det att man använder typ bara 20%, max, av alla kläder, så varför inte göra sig av med allt annat? Dessutom bara köpa saker när man VERKLIGEN behöver det. 
 
- Jag vill också prova på att meditera. Det ska tydligen va skitsvårt i början, men jag tror absolut det är nyttigt och välbehövligt. 
 
- Sluta vara så beroende av telefonen. De sa i dokumentären att vi kollar igenomsnitt på vår telefon 153 gånger om dagen, och det skrämde mig. Vi konstaterade det att vi kan inte riktigt lägga ifrån oss den helt eftersom det är så vi (jag och värdmamma) kommunicerar under dagarna, och de måste vi få. Men det som stressar skiten ur mig är alla sociala medier. Jag älskar instagram så det skulle jag aldrig kunna radera eller sluta använda, men så som facebook, snapchat, aftonbladet, det bara stressar mig när jag hör telefonen plinga till. Så jag har faktiskt gjort så att jag har stängt av alla notiser från alla appar utom samtal och sms, så förhoppningsvis ska de kunna hjälpa mig. Jag tänker inte be om ursäkt om jag inte svarar right away, för livet är viktigare. Är det urgent får ni smsa. 
 
Jag tycker jag ändå är ganska bra på att lägga ifrån mig min telefon, men det har blivit värre tycker jag. Jag hatar att känna stressen av vad som händer där. Är det någon som vill mig något? Vad skrev den personen på fb nu? Nej. Jag vill kunna gå ut och äta middag utan att behöva kolla på min telefon, för ärligt talat, det förstör ju ändå bara? Jag hatar att samhälllet idag förväntar sig att alla ska vara kontaktbara seriöst dynget runt. Inte konstigt vi är stressade dyngets alla timmar och har sömnsvårigheter. 
 
Så jag tänker avsluta detta stressande inlägg med några lugnande palmer från Venice Beach. Godnatt. 
 
#1 / / Assa:

Det går alldeles utmärkt att bara lägga telefonen.Jag har bara Instagram,ock det kollar jag bara då o.då . Meddelanden o. Dylikt ,när jag behöver ock telefon i fickan när jag går ut för säkerhets skull. Jag kan ju dratta dit ell. få hjärnblödning.ell nåt annat.Bra att du tänker på dig själv, prova yoga. Kram.