A rainy week

Äntligen fredag!! Trots det jobbade jag jättelänge idag. Dessutom har jag barnen imorgon på morgonen eftersom föräldrarna är ute länge ikväll. De är på en "skol-gala". Så jag tror detta är ganska vanligt i USA, att varje enskild skola på något sätt har en insamling för tydligen behöver de pengar till nått även om föräldrarna redan betalar SJUKA SUMMOR PENGAR för att barnen ska få gå i skola. Jag fick reda på vad mina värdpäron för att båda barnen ska gå i FÖRSKOLA till hösten, och det är sjukt (mina värdbarn går i privatskola, så skulle gissa att de är lite dyrare än kommunala). 
 
Så utöver de summorna så "behöver" skolorna tydligen mer pengar, så då får föräldrarna göra något (det är väldigt olika och fattade inte vad dom gjorde iår). Men sen så avslutas det med en gala, dit föräldrarna måste köpa jättedyra biljetter för ens få komma. Men tydligen är det något man gör här, och alla gör det med... 
 
Nästa vecka kommer mamma och Alma! Det ska bli kul. T är så orolig att jag ska glömma. Hon påminner mig jämt. "Don't forget that your mom and sister will come next week". Nej, lovar jag ska ej glömma det. Igår gjorde jag trolldeg med S, och vi var även och köpte cupcakes på ett litet bageri i the Marina som var superfint (dom köpte barnens födelsedagstårtor där). Det dåliga var dock att de hade inga bord eller liknande så man kunde inte stanna där och käka, så vi fick ta en pick nick i bilen innan vi hämtade T på skolan. Idag åkte vi med Laura, Au Pairen i familjen vi firade thanksgiving med. Vi var på ett litet lekland. Hennes minsta är 7 månader gammal, och han är så söt! Nu ikväll har jag jobbat, men Emma kom över när barnen hade somnat. Vi kollade på film och pratade lite bara. Vi ska träffas imorgon igen. Jag jobbar på morgnen så värdisarna kan sova lite, men bara fram till 9.30. Jag hoppas barnen lyxar till det och sover till i alla fall 7 och sen kan vi tittade på film ;) 
I onsdags hade T en playdate hos oss med en klasskompis. Jag tog dom till parken en stund, för det regnade inte och S ville inte ta nap. Så när vi gick hem igen så skulle de bärga en barndbil (kan vi bara ta en minut och be för min svenska? Satt seriöst en minut och försökte lista ut vad brandbil hette på svenska). Det var spännande, för det gick inte så bra för den röda bilen till höger var i vägen så bärgarbilen kunde inte ta ut svängen. Fail. 
 
Så ja, jag ska bara ta mig igenom morgontimmarna imorgon, sen är jag klar för denna veckan. Har en massa bio planerad denna helgen, men det gör mig inget. Men som sagt, ska bara överleva morgonen :-)
 
P.S Grattis mamma på födelsedagen<33. Ses nästa vecka!!!