Tea, Cheesecake and Ice Cream

Jag var tvungen att gå in och läsa när jag senast skrev, haha. Sitter aldrig vid datorn längre känns det som. Är typ ute och springer eller hänger nere med famijlen. Det är ganska skönt att det är så dock, så ni får vara förstående. Funderade också på vad som har hänt de senaste dagarna, och jag får väl dra ihop något kort här så ni har koll.
 
Jag har jobbat på som vanligt och det går bra. Ebba har bokat flygbiljetter hit nu! Wiee<3. Så taggad. De ska få bo här, vilket är snällt av värdisarna. Annars börjar saker få rutin och det är skönt. Den äldsta har varit på camp på förmiddagarna, vilket har varit nice för då har jag bara haft ett barn. Vi har hittat på lite olika saker. Music class, the academy och lite parkhäng. I fredags eftermiddag gick vi till The Japenese Teagarden som ligger här i parken bredvid med värdmamma. Vi drack te och kollade in trädgården som var jättefin. Vi fick även lyckokakor!
Igår, fredag, efter jobbet så mötte jag upp en svensk tjej som precis har flyttat hit med sin värdfamilj. Vi åt hamburgare som var jättegoda på ett ställe downtown, och senare så köpte vi cheesecake på Cheesecake Factory! Hon hade aldrig varit där, så vi var ju tvugna. Vi åkte sedan hem till mig och åt de här för de var kallt ute. 
Idag var jag ute och sprang på förmiddagen, och när jag kom tillbaka så pratade jag med Sosse! Jättetrevligt. Sen blev det en snabbdusch innan jag började jobba. Städerskerna var här så det var lite klrurigt, men det löste sig. Vi kunde inte riktigt gå någonstans eftersom de var lunch och naptime samtidigt, men det gick bra. När föräldrarna kom tillbaka så åkte jag med familjen till Oakland som ligger på andra sidan Bay Bridge, och vi köpte glass på ett jättekänt ställe (tydligen). Glassen var sååååå god! Dock är det jobbig trafik både dit och hem, och hade det inte varit för det så önskar jag vi hade kunnat åka dit oftare.
Jag vet inte om ni vet, men Johan Glans kommer till San Francisco i höst! Han ska ju ha sin världsturné, så både jag och Mathilda (hon jag träffade igår) var astaggade på att gå och se det. Vi får väl se om vi lyckas få tag på några biljetter när de släpps, det hade varit sååå kul! By the way. Mathilda är från Motala, och hon sa igår att alla på hennes skola som inte kunde säga R i lågstadiet fick gå hos talpedagog. Jag har aldrig sagt R riktigt i hela mitt liv. Vad betyder ens det? Att jag suger? Så synd att man är från Småland. 
 
Jag fick paket från Farmor! Det var najs, tack för det! T var jättetaggad på att öppna det och det var såå spännande att få se Swedish treats. Hon pratar jämt om att hon vill lära sig svenska, så vi ska snart börja hårdträna henne så hon pratar innan jag sticker härifrån.