4th of July

Denna helgen har jag varit i Wisconsin hos Sofia och hennes värdfamilj. Det var skönt. Skönt att få komma bort lite och även få se hennes Wissan place som hon pratat så jäkla mycket om hehe (puss Sofia). Hennes familj har en lägenhet på ett golfområde (pappa du hade gillat de) och jag tyckte att det påminde mycket om resorten vi bodde på när vi var i Florida. 
 
Men vi kom upp i lördags när jag var klar med jobbet, och då hängde vi bara. Jag var så jäkla trött efter mina sista dagar så jag gick och la mig jättetidigt och sov sen 12 timmar. Var så lycklig när jag klev upp och insåg det. Sen var det jättefint väder på söndagen så vi hängde vid poolen som fanns på det här området. Trots att jag smörjde in mig så brände jag mig :( men det håller på att lägga sig nu och det är ju skönt. 
 
Igår, måndag, var det 4th of July, alltså USAs nationaldag. I alla fall jag hade väldigt höga förväntningar på dagen, men endast kvällen levde upp till vad man ser framför sig. Sen, i och för sig, så vet ju inte vi vad som är normalt eller så, och när man inte vet vart saker händer så är det svårt att göra det ;). Men vi tog det lungt under dagen, och på kvällen så samlades alla på stranden. Vi hade picknick och alla bara umgicks. Alla hade blåa, röda och vita kläder på sig och det var för att hedra flaggan. Där fanns världens sämsta cover band och jag hade velat be dom lägga av om jag inte var svensk. Men när de väl var slut och det var mörkt så var det fyrverkerier! Jättevackert, så klart. 
 
Hela högtiden känns som en blandning av svensk midsommar och nyårsafton.