Drivers License

Idag vaknade jag upp med feber vilket inte vad det jag önskade igår när jag somnade. Ärligt så har jag väntat på någon slags sjukdom, och nu kom den. Yey. Dessutom har jag ont i halsen så det är inte mycket av mig för världen idag inte. 
 
Men trots det så var jag ganska tvungen att åka och fixa mitt körkort idag. I Illinois så får man bara köra på sitt internationella körkort i 3 månader, sedan efter det är man inte försäkrad längre om det skulle hända något medans man kör. Men vet ni vad! Jag klarade det. Jag har tagit körkort. Igen. Men de amerikanska testerna är ju rena barnleken jämfört med testerna i Sverige. Jag fattar varför varenda 16-åring klarar de där, för seriöst? Jag sa det att jag tyckte att körtestet var sååå lätt jämfört med Sverige och värdmamma sa att det var ju bra för mig, men att det gjorde henne orolig (alltså att testerna är för lätta) ;). 
Bilden är seriöst det fulaste jag någonsin sett. Jag ser sjuk ut, vilket jag också är.
 
Så jag kom dit, fick visa alla mina papper, innan jag fick gå och sätte mig och vänta på att bli framkallad till en annan reception. Väl där fick jag visa mina papper igen för en annan person (som dessutom var den mest otrevliga person jag någonsin stött på. Hon hatade definitivt sitt jobb). Efter en massa antecknade och frågor fick jag gå vidare och göra ett skriftligt test (som var vid en bänk i samma rum som allt de andra). Testet började med några skyltar och sedan 20 frågor där de fanns olika alternativ. Jag fick ett lätt test tror jag. 
 
När de hade rättat de så gick jag och väntade på att få "köra upp". Där väntade jag i över 1 timme (!!!) på att ens få göra det. Usch. Men när det väl var min tur gick vi ut till min bil, för man kör upp i sin egna bil. Jag fick starta bilen samtidigt som "bedömmaren" gick runt och tittade så blinkersna fungerade... Sen körde vi en runda som seriöst tog 5 minuter. Jag gjorde två vänstersvängar och sedan någon högersväng. Asso va??? Men ja, jag klarade det och sedan fick jag gå in, ta en bild till själva körkortet och sedan vänta på det innan jag fick åka hem. Lätt som en plätt. 
 
De sa att detta skulle kosta 30 dollar, men jag betalade 5. Vet inte riktigt varför och om något blev fel, men jag säger ju inget att jag vill betala mer. Man är ju smålänning :P. 
 
Update: Jag var ute och skulle fixa lite i köket då jag började prata lite med värdmamma om körkortet för de behövde skicka in något till deras försäkringsbolag osv osv.
 
Värdmamma - Congrats Tilda, now you're an american! 
C - But what? Tilda's from Sweden!?
Värdmamma - Yeah, but now when she got her license you could says she's an american. 
D - She's a Swedish American. 
 
BTW, på nyheterna just nu varnar de om en biljakt i stan. SÅ COOLT! Det är det ju egentligen inte, men JO!
#1 / / Mamma:

Grattis - lätt som en plätt med dagar till godo 😘

#2 / / Anonym:

Grattis!! att du skulle klara det galant var en självklarhet. Ha de bra och krya på dig morfar

#3 / / Sosse:

Grattis till ett körkort igen haha ;-) :-D <3