Black Friday

Min första riktiga Black Friday gjord och jag vet inte riktigt vad jag tycker. Från vad jag hade hört från värdmamma och mina kompisar värdföräldrar så var detta är överreklamerad dag och det är inte så bra deals som man kan tro, onödigt mycket folk och bara jobbigt. 
 
Jag är beredd på att hålla med om att det var överreklmerat och rean var ju kanppt någon rea. Det var tråkigt. Det var inte alls mycket folk. Det mallet vi åkte till öppnade redan klockan 6 på morgonen, vi var där 7.30 och det var knappt något folk alls. Vi undrade om vi gjorde något fel för det var inte alls så som de hade beskrivit det?
Jag gjorde dock ett bra kap. En kofta på H&M som egentligen kostade 38 - jag fick den för 5 dollar. Det är jag nöjd med. Men annars... nej. Jag köpte strumpor för det är sådant onödigt man måste köpa själv nu för tiden när inte mamma gör det längre ;-). Jag tror bara vi alla förväntade oss så mycket mer och blev lite besvikna på att inte få trängas... Men som vi också konstaterade så kanske det hade varit annorlunda downtown, och där kanske de även hade öppet under natten. Det hade varit så kul att gå på. Får väl se om jag får en ny chans nästa år?
 
Ikväll åkte jag i alla fall till Sofia. Hon jobbade, men hennes värdpäron hade inget emot att jag hängde där. Vi tittade bland annat på Ensam Hemma, och jag vet inte om ni vet, men den filmen spelas in i Winnetka, grannbyn här. Jag har inte kört förbi huset, men det är många som gör! Dessutom så spelas den in i en kyrka jag passerar flera gånger varje vecka när jag åker till Felicia. Satt och kika på tvn och ser kyrkan och säger typ "men titta, där går ju Felicias ena värdbarn i skolan". Så kul när man känner igen sig.
 
Men jag var så trött ikväll så jag åkte hem tidigt och ska strax sova. Jag jobbar 5 timmar imon, men mellan 10-3. Sen ska min värdfamilj på bröllop och jag ska baka tårta till Felicias födelsedag.