1 (!) week left

Välkomna! 
 

Nu har jag bestämmt mig för att öppna upp bloggen så alla kan läsa. Som ni kanske ser så har jag redan skrivit en massa. Men idag kändes som en bra dag att göra det möjligt för alla att läsa i och med att jag åker om en vecka! Bloggen har jag för att jag ska kunna titta tillbaka och minnas, men också för att ni ska kunna följa mig och vad jag hittar på under min tid i USA (Ni kan ju också följa mig på instagram där jag är ganska aktiv, mathildaspjuto).
 
En snabbgenomgång för er som inte riktigt har koll och inte orkar läsa tidigare inlägg:
Nästa måndag lämnar jag Sverige för att vara Au Pair i USA i minst ett år hos en familj i Glenview, Illinois, som är en förort till Chicago. Där ska jag ta hand om framför allt tre killar i åldrarna 5, 4 och 1. Familjen väntar sitt fjärde barn nu, en liten flicka, som kommer vilken dag som helst egentligen. Min värdmamma ska vara mammaledig i ett halvår ungefär, men sen ska även den lilla vara med mig/oss. 
 

Så. Alltså en vecka kvar. Jag har inte riktigt hunnit känna efter än hur det känns. Jag har haft ganska mycket att göra faktiskt sedan den 19 april när vi matchade. Skolan, studenten, och lite sommarjobb på det. Men jag känner att jag har koll på det mesta. Rummet är rensat, lika så garderoben, alla papper är klara. Eftersom jag jobbar en vecka till så lär väl all resfeber komma sådär på lördag/söndag. 
 
Men jag ser fram emot det! Om en vecka är jag på väg till New York igen. Jag längtar. 
#1 / / Anonym:

Lycka till önskar Assa

#2 / / Anonym:

Lycka till med dom nya utmaningarna, kommer säkert att gå bra .Morfar